Lite nya hundar


Jag har samlat på mig lite nya hundar.
Tidigare köpte jag ju in en del hundar från UK, men i och med att det blivit svårare och dyrare har jag börjat spara valpar, dels egna och dels parningsvalpar.

Shep

shep

En fortsättning på mina egna linjer.
Shep är efter Min och Fleet.
Jag har sett en hel del riktigt bra avkommor efter dom tidigare och nu vill jag prova en själv
.

Tag



Tag är en parningsvalp efter Fleet och Queen, hon är en Olav Tiller tik. Jag gillade henne verkligen när hon var här på parning. En mycket stabil tik Och jag bestämde mig för att ta en valp ur en kullen.
Tag ska vara hos min son Jon tills hon är träningsbar
.

Maid



Maid kommer från Joel och Perie, hon är efter Peries Mist, som går bakåt till Jaran Knives linjer och efter Joels Jack. Jag var sugen på att prova en Jack valp och nu dök tillfället upp.
Maid ska oxå tillbringa sitt första år hos Jon.

Craig



Craig kommer från Nickolai Hansen i Danmark och är helbror med Jarans Eddie.
Han är efter Nickolais Jock och Lass.
En häftig liten krabat, jag gillar honom verkligen.

Vi får se om några år vad som kommer ut av detta.



Kommentarer
Postat av: Mats samuelsson

Hej.. kanske en konstig önskan.Jag fick överta en ettårig border collie för 11 år sedan,som var totalt värdelös som vallare, av en familj som använde sin vahundar i det dagliga arbetet på gården. Shy har varit vid min sida hela dagarna sedan dess.. men hon är nu 12 år och börjar tackla av lite.. hon ha ett fantastiskt temprament, tillgiven och underbar på många sätt, men/och nästan helt befriad från den "hysteriska" vall instingten, det var därför hon inte fungerade i sitt jobb.Jag söker nu en ny "värdelös vallare" .. jag jobbar ute med djur (inte med vallning)och har hunden med hela dagarna, bor på landet.. du som är i branchen kanske känner till någon hund med dåliga förutsättningar för vallning, men med bordercolliens övriga fantastiska egenskaper är välkommen att sammankoppla mig med dess ägare.. Mvh Mats Samuelsson 0708 697961

2007-04-20 @ 09:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback