På väg till EM

I morgon bitti bär det iväg till EM eller Continental Sheepdog Championship som det egentligen heter.
Det är två kvaldagar, Fredag och Lördag.
Jag startar med båda mina hundar på Lördagen.
Det är ca 45 startande var dag och de 15 bästa går till Söndagens final.
Där hoppas man ju naturligtvis att man är med.


foto Karin Mattsson

Fleet blir 11 år i höst och detta är troligtvis hans sista säsong, han vann ju Continental 2003 och har varit i fyra finaler av fem,  jag hoppas vi kan få till det i helgen så han kan få ett fint avslut på en fantastisk karriär.


foto Karin Mattsson

Roy har ju haft en mycket bra säsong så här långt och jag hoppas det fortsätter så nu när de stora tävlingarna börjar, dels Continental nu i helgen men framför allt årets stora mål, World Trial i Wales.
Roy är i bättre form än någonsin och jag hoppas det håller i sig så att vi kan få till det ordentligt på någon av dessa tävlingar.

Vi har parat Tine med Jim i dag.
Tine är en tik med mycket Bobby Henderson blod i sig. Både Bobby och Julie Hill kör med helsyskon till Tine.

Mer Jimvalpar.


foto Karin Mattsson

Jim har haft många parningar under våren och sommaren.

Rose-Marie Thoren har valpar efter sin Katya (en Hill dotter) och Jim
ring 0702 473517 om du är intresserad.

Kommentarer
Postat av: Päivi Nietosvaara

Lycka till EM. Vi håller tummarna uppe i Kiikala.

Päivi N


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback